מאמרים מקצועיים  |  אירועים ופעילויות  |  











להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> פעילות, שירותים ומוצרים >> ומה שביניהם... >> פעילויות משולבות
 

ליווי תהליכים בחברות הזנק (Start-Up)

ליווי חברות Start-up בתהליכי צמיחה ושינוי. התאמה של תהליכי עבודה, נהלים, מבנה ארגוני. גיוס של בעלי תפקידים וחניכה של מנהלים ואנשי מפתח. סיוע בהתמודדות עם לחצים ומשברים וסיוע בבניית ציר התקדמות יציב לחברה.

מיזוג של חברות ועסקים

בניית התשתית וגאנט הפעילות, ניתוח והכנת המבנה הארגוני, זיהוי נקודות הקושי והצעת הפתרונות, אפיון התפקידים, הכנת השטח, ניהול תהליך השינוי ליישום והטמעת התהליך, הבאת הארגון החדש לשלב התפקוד היעיל.

ליווי שינויים טכנולוגיים
ליווי תהליך שינוי טכנולוגי בארגון (כדוגמת מערכות ERP, CRM וכדומה), החל מייזום התהליך, דרך בחירת המערכת, אפיונה ועד ליישומה המוצלח.
למאמר המלא...

 

תיאור פרוייקטים ופעילויות נוספות מפורט להלן ויתעדכן מעת לעת. 



ניהול וליווי שינויים טכנולוגים

שינוי טכנולוגי (כגון הטמעת מערכת מחשוב מסוג ERP, CRM ודומות להן, תהליכי אוטומציה בתעשייה וכדומה), הינו תהליך מורכב ויקר. התהליך משפיע על קבוצות משמעותיות של עובדים ומנהלים בארגון, משנה בו תהליכים משמעותיים וגורר עימו חששות רבים מעצם המהלך ומיישומו, וזאת אל מול השקעה כספית ניכרת.
חברות רבות משקיעות משאבים רבים בגיוס מומחים, תהליכים טכנולוגיים ובחומרה מתקדמת, אך לרוב לא נותנות את הדעת להשקעה בגורם המשמעותי ביותר בהצלחת ההטמעה – עובדי ומנהלי החברה.
התוכנה החדישה ביותר, הגם שהותאמה באופן המיטבי, לא תפעל בארגון שעובדיו ו/או מנהליו לא ירצו להפעילה. תמיד אפשר לדבר על "החלטות הנהלה", "משמעת ארגונית" וכדומה. יתכן אף שבסופו של תהליך, יצליח הארגון להטמיע מערכת אל מול התנגדויות עובדים/מנהלים, אך באיזה מחיר?
כמה עולה עיכוב בהטמעה? כמה עולה הטמעה לא מלאה? מה עלותם של ניסיונות עקיפה ותמרון המערכת? מה עלות הטעויות והתקלות הנובעות מהתנגדות וחוסר שיתוף פעולה?
גם אם קשה לכמת עלויות אלה, הן וודאי יקרות יותר לארגון מאשר השקעה בתהליך הטמעה התומך בצוות העובדים והמנהלים וניהול מסודר של תהליך השינוי, באמצעות מנהל שינוי מקצועי.
ניהול תהליך השינוי יקנה לארגון יתרונות משמעותיים רבים:
  • הבנת התהליכים האנושיים ויצירת מוכנות.
  • הקמת צוות פנימי 'רתום ומחובר' מקרב העובדים (אנשי המפתח).
  • תיעול אנרגיה ארגונית לטובת המשימה ולא להתמודדות עם התנגדויות ומשברים.
  • כלי בקרה נוסף ומשמעותי על תהליך ההטמעה.
  • חיזוק היכולת הניהולית של הארגון ושל גורמי מפתח בו.
כיצד עושים זאת?
בתהליך העבודה ישנם מספר שלבים, אך תנאי ראשוני הוא יצירת גיבוי ניהולי. זהו השלב הקריטי בו הבעלות על התהליך אינה נשארת בסביבת הגורם המקצועי שיזם אותה (מערכות מידע או גורם מקצועי אחר), אלא עוברת לאחריות ההנהלה ומתוקשרת לארגון בהתאם.
לשם כך על ההנהלה לעבור תהליך הכנה בו תיחשף לתהליך הכולל, משמעויותיו הארגוניות ולחשיבותה בהנהגת, הובלת וגיבוי התהליך.
הכנת תוכנית שינוי הינה השלב הבא בתהליך. תוכנית זו נשענת על התהליך הטכנולוגי הכולל, בהתאם לאבני הדרך שלו ומורכבת מפרטים רבים ועל פי גודלו, מורכבותו ובשלותו של הארגון מחד והיקף השינוי הטכנולוגי מאידך. מטרת מהלך השינוי אינה לנהל או לשנות את המהלך הכללי, אלא לתמוך בו ולחזק אותו בכל נקודות המפגש עם המימד האנושי.
באחריותו של מנהל השינוי ליצור את תוכנית השינוי יחד עם ההנהלה וצוות הפרויקט, להוציאה לפועל תוך ליווי בעלי התפקידים, יצירת אווירה מתאימה בקרב העובדים, בנייה וניהול של ערוצי תקשורת מתאימים, הדרכה ותמיכה.
ניהול שינוי אינו נחלתם של ארגונים גדולים בלבד. מהנסיון המצטבר של צוות 2Leap בניהול פרויקטים של שינוי טכנולוגי, כל ארגון המטמיע מערכת מידע חדשה נדרש לרמה כזו או אחרת של התמודדות עם שינוי וכל ארגון יצא נשכר מתמיכה מקצועית בתהליך. תהליך התמיכה מותאם לגודל ולצרכי הארגון ותועלותיו יכוונו בהתאם.
 מעוניינים בפרטים נוספים? נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע בהכנת תוכנית שינוי תואמת לארגונכם ולצרכיכם. צור קשר

חזרה לראש העמוד

 
טו-ליפ מזניקים תהליכים מקדמים אנשים בע"מ 

Go Back  Print  Send Page
יעוץ ארגוני ועסקי אודות 2Leap |  פעילות, שירותים ומוצרים | פרויקטים מיוחדים וקשר לקהילה | כאן פעלנו | מרכז ידע צור קשר
Top
טלפון: 04-6556559,  פקס: 050-8960999,  ת.ד. 494, הסוללים 17905  info@2leap.co.il

לייבסיטי - בניית אתרים